Strona dla podcastu ważna czy nieważna?

Powodów rebrandingu i nowego otwarcia, jak pisałem, było wiele. Jednym z nich była stajnia Augiasza, jaką przez niemal dekadę urządziłem sobie na starym hostingu. Nie sposób było to uporządkować. Stąd pomysł, żeby rzucić to wszystko w cholerę i zacząć od nowa. Ale nie o tym miało być…

W świecie podcastu strona internetowa nie zawsze jest czymś, co cieszy się wielkim poważaniem. Podcasterzy kochają takie usługi jak Anchor.fm, które oferują hosting i jeszcze dodatkowo szeroką dystrybucję. Kto by tam chciał zaprzątać sobie głowę serwerami, domenami, bazami danych, wordpressami, SEO, optymalizacją etc. etc. Lista jest długa.

Kto? No ja.

Po co strona?

Wiadomo, że większość odsłuchań podcastów odbywa się właśnie w tych serwisach i aplikacjach jak Spotify. To tam dzieje się cała magia. I jeżeli tak na to patrzeć, to rzeczywiście strona internetowa jest zbędnym obciążeniem czerpiącym zasoby takie jak czas, pieniądze i energię. Czasu najwięcej, bo trzeba się nauczyć mnóstwa rzeczy. A przecież zamiast uczyć się tych rzeczy, można nauczyć się, jak zrobić, żeby podcast brzmiał dobrze.

Jednakowoż strona internetowa to swego rodzaju kwatera główna. Pozwala pozyskiwać ruch (np. organicznie z wyszukiwarki) i docierać do osób, które nie szukają w Spotify, bo np. jeszcze nie są słuchaczami podcastów.

Jednocześnie strona internetowa pozwala kierować tych ludzi na DOGODNE dla nich miejsce, gdzie będą mogli sobie tych podcastów słuchać. Jedni wybiorą Spotify, inni Apple Podcasts, a jeszcze inni YouTube. Udostępniając jak najwięcej możliwości odsłuchania podcastu, tracimy jak najmniej potencjalnych słuchaczy.

I w tym także pomaga strona internetowa.

1 komentarz do wpisu “Strona dla podcastu ważna czy nieważna?”

Dodaj komentarz