20 dni do rebrandingu podcastu. Nikt niczego nie podejrzewa. Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji. O czym jeszcze warto pomyśleć zawczasu? Lista rzeczy, o których warto pomyśleć jest długa. Ale na pewno można do nich zaliczyć grafiki na social media.
Ja daję sobie parę dni na podmianę wszystkich nazw i grafik, żeby nie było szoku. Najpierw pójdzie odcinek podcastu, w którym wszystko wyjaśnię, a dopiero w ciągu kolejnego tygodnia zacznę zmieniać nazwy profili i grafiki.
Ale o przygotowaniu grafik w różnych formata warto pomyśleć wcześniej. Chociażby z tego względu, żę to dość prosta sprawa, a w miarę, jak będzie zbliżał się „dzień zero”, mogą pojawiać się inne, bardziej złożone problemy.

O jakich grafikach warto pamiętać?
Prawdopodobnie o wszystkich, które będą potrzebne na serwisach, na których jesteśmy (osobna sprawa, to czy musimy być wszędzie?). Ale z pewnością będzie to:
- Grafika profilowa – najczęściej 1:1, w miarę duża, żeby można ją było użyć w różnych serwisach
- Tło na facebooku
- Tło na YouTube
- Post 1:1 (kto wie? Może się przydać)
- Ja też przygotowałem sobie szablony okładek podcastów, zarówno w formacie na YouTube, jak i 1:1 do serwisów podcastowych – tak naprawdę to jeden szablon, ale ma linie pomocnicze, dzięki którym projektuję też układ 1:1.
Logo w krzywych!
Przy okazji warto też pomyśleć o tym, żeby logo było w krzywych. Moje pierwsze logo było bitmapą. Kiedy objąłem patronatem medialnym książkę „Jak przeżyć koniec świata. Plan na niepewne czasy” Jamesa Wesleya Rawlesa, na okładce znalazło się moje logo w bitmapie i w wydruku nie wyszło ono idealnie, dlatego logo apocast przygotowałem w krzywych, by nie powtórzyć tego błędu.